Hamnföreningen har sorg

Göran Lindqvist har gått bort. Han lämnar ett stort tomrum efter sig. De stora insatser han gjorde för föreningen har varit av stor betydelse för den utveckling som skett på Skäret. Särskilt det arbete han lade ner på caféet och den moderna avloppsanläggning som efter mycket arbete kunde förverkligas, är oskattbart.

Under senare år var campingen hans skötebarn och den nya gräsmattan med tillhörande väg fullföljdes så sent som i somras. Att campinggäster skulle känna sig välkomna och trivas var en ledstjärna för honom.
Göran var en perfektionist i dess bästa mening. Skyltar, slyröjning, snickerier etc. hade han alltid synpunkter på. Hans åsikter var alltid väl underbyggda och logiska. Han hjälpte till med kontakter och tog initiativ till förbättringar som styrelsen sedan kunde fatta beslut om. Det var ett nöje att samarbeta med Göran. Hamnföreningen har mycket att tacka honom för. Föreningens tankar går till hans älskade Lilian.

Styrelsen, genom Jörgen Wedin