Vårstädning och Årsmöte 2019 samt arbetet med brunnen

Vårstädning kommer att äga rum torsdagen den 30 maj 2019 (Kristi Himmelsfärds dag). Alla som kan är välkomna att hjälpa till.

Bland arbetsuppgifterna: Impregnering av kajen, uppstädning efter grävarbetet av brunnen som förhoppningsvis är avslutat vid denna tidpunkt, underhåll av vissa cafémöbler, röjning av sly, sjösättning av föreningens båt. Vi plockar upp skräp, krattar och snyggar till.

Samling klockan 10 00. Tag gärna med sågar, krattor och spadar.

Hamnföreningen bjuder på korv, kaffe och dryck till alla deltagare i vårstädningen.

Årsmötet äger i år rum lite tidigare än vanligt – lördagen den 1 juni 2019 kl 11.00 på NIF-gården.

Styrelsen vill påminna om att motioner till Årsmötet 2019 skall vara styrelsen till handa senast 30 april. Skicka gärna motionsförslagen elektroniskt till wedin.jorgen@gmail.com.

Formell kallelse till årsmötet och dagordning kommer i början av maj 2019. Övriga handlingar kommer att finnas tillgängliga på föreningens hemsida senast 1 vecka innan årsmötet.

Arbetet med att gräva upp brunnen kommer snart att inledas. Det kommer att bli stökigt på berört område under en kort tid. Själva grävarbetet beräknas ta 2 dagar. Sedan kommer det att ta tid att snygga till marken efter grävningen. Med förenade krafter får vi se till att området är i dugligt skick till midsommar och caféöppningen. Styrelsen hoppas på förståelse för detta, men att säkra vattentillgången för caféet är en prioriterad fråga.