Invigning av nyrenoverade caféet. Musik kväll med Albert & Jakob. Besök av sjöräddningen.

Lisbeth Sjöström klipper det blå/gula bandet. Jörgen Wedin och Camilla Karlsson

Lisbeth Sjöström klipper det blå/gula bandet.

Mats och Lisbeth Sjöström och Sören Olsson. Bengt-Arne Pettersson och Lennart Adolfsson saknas på bilden.

Solen strålade när caféets andra välbesökta, ca 60 personer, musikkväll gick av stapeln. Caféet gästades denna afton av Albert & Jakob från Matfors som bl a sjöng låtar av Evert Taube, Benny Andersson och Lasse Dahlkvist.

Hamnföreningens ordförande Jörgen Wedin inledde kvällen med att tacka Mats Sjöström, Bengt-Arne Pettersson, Lennart Adolfsson och Sören Olsson för de frivilliga insatserna som dessa herrar utfört under vintern och våren när de renoverat caféet. Caféet har nu blivit mer funktionellt och ännu mer trivsamt. Projektledare för renoveringen har varit Lisbeth Sjöström som fick den stora äran att klippa av det gulblå invigningsbandet.

Som grädde på moset denna fantastiska sommarkväll hedrades Norrfjärden av ett besök av sjöräddningen som anlöpte med två båtar, en sjöräddningskryssare och en snabbgående gummiflotte. Sjöräddningskryssaren var öppen för besök för allmänheten och många tog den chansen att se de inre delarna av farkosten.

bild-1

Sjöräddningen besöker Norrfjärden.